Főoldal / Egyéb / Adóügyi segédlet

Adóügyi segédlet

Tisztelt Ügyfeleink! 

Az önkormányzati hivatali portál használatával kapcsolatban érkezett bejelentések alapján a következő gyakran ismételt kérdésekről tájékoztatjuk Önöket:

 

ÜGYINDÍTÁS

2019. január 1. napjától, az egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével, az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag a Cégkapu használható.

Az ügyindítás menü  használata és az online beküldés nem az Adó szakrendszerben rögzített  meghatalmazáshoz/képviselethez kötődik.

Cég képviseletében történő beküldéskor a következő hibaüzenetek érkezhetnek:

„A nyomtatvány beküldése sikertelen! A megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet nem létezik!”

Ebben az esetben a megadott Cégkapu (a megadott adószám alapján) nem létezik. Nem került sor a cégkapu regisztrációra, vagy hibás adószám került rögzítésre az ügyindítás menüben.

„A felhasználó nincs hozzárendelve a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezet postafiókjához!”

Az ügyindításkor megadott adószám helyes, és a  Cégkapu létezik, de a feltöltést végző felhasználó nincs hozzárendelve.

„A felhasználó részére a dokumentum művelet nem engedélyezett a megadott {Cégkapu rövid neve} feladó szervezetnél!

Ez a hibaüzenet arra utal, hogy a beküldő személy küldési jogosultsága letiltásra került, a Cégkapu Tárhelyen.

 

EGYENLEG LEKÉRDEZÉS

A személyes adóegyenleg lekérdezésére csak abban az esetben van lehetőség, ha a lekérdező személyes adatai az önkormányzat adórendszerében hibátlanul (a közhiteles nyilvántartásokkal megegyezően) szerepelnek.

Képviselőként történő egyenleg lekérdezés során szükséges hogy a képviselt Adószáma (természetes személy esetén Adóazonosító jele) hibátlanul kerüljön megadásra. A képviselő adatai is hibátlanul szerepeljenek az önkormányzat adónyilvántartásában, és a képviseleti jog (ideértve a meghatalmazást is) az lekérdezett adózónál rögzítésre kerüljön. Az egyenleg lekérdezés jelölt legyen.

 

ŰRLAP MÁSOLATOK

A beküldött űrlapokról a beküldő személyes Tárhelyére érkezik másolat zip formátumban. Ez tartalmazza a beküldött űrlapot pdf formátumban illetve csatolmányainál az űrlap xml állomány is megtalálható.

A dokumentumot le kell menteni a saját gépre tetszőleges helyre, majd ezt követően ki lehet csomagolni bármely zip formátum kezelésére alkalmas alkalmazás segítségével.

Cégkapun keresztül történő beküldés esetén a technikai jellegű igazolások a Cégkapu Tárhelyre érkeznek (feladási igazolás, elküldött dokumentum igazolás).

Üdvözlettel:

Tóalmási Közös Önkormányzati Hivatal Adócsoportja

Ezt olvasta már?

Hirdetmények kihelyezésével kapcsolatos tudnivalók

Tájékoztatjuk Lakosainkat, hogy a közterületi hirdetmények kihelyezésére csak közterület használati engedéllyel van lehetőség. Az engedélyt …

Vélemény, hozzászólás?